האמבולנס של המכוניות

שירותי רכב וגרירה הפכו לשירות חיוני ובלתי נפרד מחיינו

שגרת החיים העמוסה של המאה ה 21 מובילה ליותר פתרונות שירות שמטרתם להקל על חיינו ולחסוך לנו כאב ראש וזמן. אחד השירותים שהוא אמנם לא חדש במיוחד אבל כזה שבשנים האחרונות ובמיוחד לאחרונה עובר מהפך ושדרוג הוא תחום שירותי רכב וגרירה.  כולנו מכירים את הסיטואציה בה הרכב לא מניע כי האימובלייזר החליט על דעת עצמו להשבית את הרכב, תקלה מכנית אקראית או חלילה תאונה. התוצאה זהה בכל המקרים, אנחנו תקועים בצד הדרך, זה יכול להיות בבוקר בדרך לעבודה עוד בתוך השכונה או בכביש ראשי או בלילה על דרך חשוכה. האמצעי הפשוט ביותר העומד לרשותנו במצבים אלו הוא לחפש בגוגל גרר עצמאי, להרים טלפון ולהמתין עד שיגיע לגרור לנו את הרכב למוסך. העלות, די גבוהה ותלוי כמובן במרחק אליו אנחנו גוררים. הפתרון היותר מתקדם הוא מנוי לשירותי דרך וגרירה אותו אנחנו בד"כ רוכשים דרך חברת הביטוח של הרכב אשר מספק לנו גם שירותי גרירה בחינם וגם ניידת תיקונים המגיעה עם איש מקצוע שמסוגל לפתור בעיות מכניות מסוימות ובעיות חשמל כבר במקום וללא צורך בגרירת הרכב למוסך. עד כאן הכל ידוע. בשנים האחרונות התחרות בין חברות שירותי דרך וגרירה הביאה לשיפור משמעותי בתחום.

התחרות בין חברות שירותי דרך וגרירה יחד עם מודעות צרכנית שרק עולה משנה את התחום

התחום מונה היום כמה שחקנים גדולים ומשמעותיים שמתחרים ביניהם על ליבו של הצרכן. הדרך היחידה להתחרות היא באמצעות השירות. רוב הצרכנים אינם משלמים ישירות לשירות זה אלא רוכשים אותו יחד עם חבילת הביטוח המקיף לרכב דרך חברת הביטוח והמחירים אחידים פחות או יותר. מה שכן מבדיל חברה אחת מאחרת וגורמת לצרכן להחליט עם אילו מהן הוא מעוניין להתקשר זה טיב השירות שהוא קיבל מאחת מהן בעבר או שמע דרך מכרים או אולי בתקשורת ואתרי המדיה החברתית.  התחרות אם כך נמצאת בזירה של שירות בלבד ושם משקיעות החברות השונות מאמצים אדירים כדי להתפתח ולהעלות הן את זמן הזמינות והן את יכולתן לתת מענה איכותי לפתרון בעיות. החברות מחפשות כל הזמן ומאמצות פתרונות טכנולוגיים שונים שמסייעים לשפר את השירות כמו למשל מיפוי אזורי הקריאה על פני תקופות שונות בשנה ויצירת אזורי פריסה מועדפים מהם מגיעות יותר קריאות על פני שעות מסוימות. החברות שמשתמשות בניתוח נתוני ביג דאטה כדי ליצור מפת פריסה יעילה יותר.  מפה כזו מביאה לכך שיותר ניידות יהיו זמינות באזור בו סביר שניתקע.

חברות שירותי הדרך עוברות אבולוציה ומתאימות עצמן למציאות הדיגיטלית

קיצור זמן ההגעה ללקוח הוא פקטור משמעותי מאוד במתן השירות ושביעות הרצון של הנהגים שנתקעים וממתינים לחילוץ או תיקון. הרי לנהג או נהגת שנתקעים בצד הדרך באיילון, כל דקה שעוברת על הכביש הראשי עליו חולפת מסה אדירה של מכוניות במהירות גבוהה או פקק מזדחל, היא חוויה לא נעימה וזמני המתנה מייסרים כפי שהיה נהוג בעבר של 3-4 שעות אינן יכולות להיחשב שירות נהדר. בנוסף לכך חשובה מאוד המקצועיות של המכונאי שמגיע ברכב השירות. עליו להיות בקיא ומקצועי גם ברזי המכניקה של המכוניות החדשות וגם להכיר את מערכות החשמל והמחשוב החדישות אשר לא פעם הן האחראיות לבעיה. ההכשרה המקצועית של נותני השירות מקבלת משמעות יתרה ומושקעים בה מאמצים רבים. פיתוח חדש שהחל להיכנס ולשמש חברות שירותי רכב וגרירה ממש לאחרונה הוא שיחת וידאו עם הנהג אשר אינה דורשת הורדת אפליקציה ייעודית אלא מנוהלת כולה ממרכז השירות ובאמצעותה מקבל המוקד פרטים רבים על סוג הבעיה. אמצעי זה מאפשר למוקד לשלוח את הניידת המתאימה ביותר לפתרון הבעיה הספציפית.

שירותי רכב וגרירה הפכו לשירות אלמנטרי שכל נהג חייב להחזיק

המחיר הזול יחסית שמנוי שירותי דרך וגרירה עולה לנו לעומת המחיר היקר שנשלם במידה ונתקענו ואין ברשותנו מנוי כזה הופכים את ההחלטה להחזיק בשירות כזה לכמעט אוטומטית.  אף אחד לא רוצה לחפש גרר אקראי באמצע הלילה שגם ינצל את מצוקתו או את מנוחת סוף השבוע ממנה הוציאו אותו כדי לגבות תעריף מופקע. אנחנו גם רוצים לסמוך על הגרר שייקח את הרכב היקר שלנו בזהירות ובנאמנות ליעד הנבחר. בנושא שירותי תיקונים אין לנו ממש חלופה אחרת בכל מקרה. אין ממש מכונאים וחשמלאים עצמאיים שיהיו

דילוג לתוכן