ביטוח דירה נזקי איטום – הביטוח שאסור לוותר עליו

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם מבררים על ביטוח דירה ונזקי איטום. בהקשרי ביטוח ידע הוא כוח, ולכן השלב הראשון לפני שרוכשים את הפוליסה הוא לקרוא כמה שיותר מידע, להכיר את האותיות הקטנות ובכך לקבל החלטה שקולה וחכמה. אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת לפני שעושים ביטוח נזקי רטיבות ואיטום, על מנת לחסוך לכם כסף וכאב ראש. כך תוכלו לשאול את השאלות הנכונות במעמד הרכישה, ולהכיר את הזכויות שלכם.

 

מה הוא ביטוח דירה נזקי איטום?


מדובר באחד הביטוחים היותר חשובים כשמדברים על ביטוח נזקי צנרת. כאשר בוחנים את זה לפי מה הסיכוי שיקרה נזק, וכמה יעלה לתקן אותו במידה ויקרה.


איטום הבניין או הדירה הוא פעולה שעושים אחת לכמה שנים. לעיתים יש תקופות בהן יורדים משקעים כבדים, מכאן הסיכוי לנזקים הוא יחסית גבוה. פוטנציאל הנזק גבוה גם הוא – רהיטים שטיחים ובגדים שנהרסו, עובשים ועיוותים בקירות, הרמת בלטות, והשבתה של חדר האמבטיה, רטיבות ברצפה, ריחות ובקטריות, וכמובן נזק שהגיע עד לשכנים. בסופו של יום מדובר על אלפי שקלים, כאב ראש, והשבתה של חדר האמבטיה או השירותים.


כשמסתכלים על התשלום החודשי לביטוח לעומת פוטנציאל הנזק הגבוה, המסקנה המתבקשת היא שכדאי מאוד לבטח את הדירה ולרכוש ביטוח דירה נזקי איטום.

זקוקים לביטוח נזקי מים וצנרת? צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

מקור נזקי הרטיבות


נזקי רטיבות יכולים לנבוע מפיצוץ בצנרת, או מבעיה באיטום. לאיטום תפקיד חשוב בשמירה על הבניין או הדירה, תפקידו של האיטום הוא למנוע חדירת מי גשמים ושמירה על הבניין בטווח הארוך. ברגע שמים חודרים למבנה מהגג, הם עלולים לגרום לקורוזיה ביסודות הבניין, ולחלחל לאט לאט מטה. הדבר עלול לגרום להתפוררות של בטון, לקריסות ופגיעה בקירות.

 

הכירו את האותיות הקטנות


בעיות באיטום נובעות לרוב מבלאי טבעי, לפעמים הסיבה היא כשלא מחדשים את האיטום בזמן, או שמדובר בתקופה בה יורדים גשמים כבדים. חשוב להכיר היטב את הפוליסה שלכם – לעיתים חברות הביטוח יכסו נזקי איטום אך ורק כאשר מדובר בתאונה מסוימת, ולא יכסו נזקים שנגרמו מבלאי טבעי. כך או כך, חשוב להכיר את האותיות הקטנות כדי לא להיות מופתעים.

 

מה כיסוי נזקי איטום לא כולל?


מעבר לשאלה של האם תהיו זכאים לכיסוי או לא, חשוב להבין מה הכיסוי לא כולל. למשל, חלק מהביטוחים יכסו אך ורק את עלויות התיקון, ולא יכסו את הנזקים שנגרמו כמו את עלות החלפת המרצפות, ייבוש הארונות. במידה ומי גשמים חודרים לקירות, גם אז לא תמיד יינתן כיסוי.

 

המסקנה היא שעלינו להבין היטב את הפוליסה של ביטוח דירה נזקי איטום, כדי למנוע הפתעות ולדעת בדיוק למה אנחנו זכאים ובמה אנחנו חייבים. מסקנה נוספת היא שכדאי לבצע את האיטום בזמנים שנקבעו לפי אנשי המקצוע, ולא לדחות זאת.

ביטוח דירה נזקי איטום
דילוג לתוכן